Jestem po pierwszych astro-testach
Baslera Scout i mogę napisać już co nieco:
- kamera generuje artefakty nawet przy niskich prędkościach
- ograniczona do max 400ms ekspozycji
- ma mniejszy szum niż DMK21
- FireCapture czy też Pylon SDK są niestabilne
- kamera utrzymuje wysoką temperaturę
SATURN:
Pierwsza linia to zdjęcia RRGB z fotek wygnerowanych przez autostakkerta (convolved). Druga linia to wyostrzone waveletami IR-RGB. DMK21 pracowała w trybie 30FPS, a Basler maksymalnie wyciągał 32 FPS. By uzystać te koliste artefakty w DMK21 trzeba używać trybu 60 FPS:
M5 Gromada KulistaPorównanie:
link4 sec DMK21:
fotka 1,
fotka 2Basler Scout scA640-120gm zarówno w Pylon viewerze (prosta aplikacja dostarczana z SDK i sterownikami Pylon) jak i w FC jest ograniczona do 400 ms co starcza do planet ale do guidowania czy łapania ciemniejszych obiektów to za mało. Ciekawe jak to będzie w ACE.
Czasy ekspozycji na SaturnieNie mogłem użyć FireCapture z DMK21 bo alfa-wsparcie dla Baslera pogryzło się z DMK, więc użyłem IC Capture AS. Niestety przez to histogramy nie były identyczne (nieco za długie ekspozycje Baslera względem tych z DMK) i nie można zbyt dokładnie porównać tych czasów, choć widać znacznie większą czułość w IR.
Scout przez te artefakty nie nadaje się do astrofotografii. Wg. doniesień podobno problem ten rozwiązali (Point Grey rozwiązał) i w ACE nie powinno go być - zobaczymy. Ważny będzie też maksymalny czas ekspozycji. Jak pójdzie sprawnie to ACE powinien być gotowy do testów w przyszłym tygodniu. SCT 8" też przy okazji