Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 06:38

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:08 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
Jacek Bobowik napisał(a):
Właśnie widzę :)
Ja myślę, że obróbka to jak sztuka, jak obrabiam swoje zdjęcia to za każdym razem mi wychodzi co innego :lol:

:lol:

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:10 
Offline
Ranga: [2]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 marca 2010, 20:11
Posty: 221
Lokalizacja: Oleszyce
Jacek Bobowik napisał(a):
Właśnie widzę :)
Ja myślę, że obróbka to jak sztuka, jak obrabiam swoje zdjęcia to za każdym razem mi wychodzi co innego :lol:


Nie przejmuj się, :lol: też tak mam

_________________
Pozdrawiam :)


Orion Optics UK CT8-mod, EQ6, TS-OAG, Meade DSI, QHY8L, obserwatorium


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:14 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
A jak oceniacie wyrównanie tła? Robiłem to 'ręcznie' ;)

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:18 
Offline
Ranga: [4]
Ranga: [4]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 sierpnia 2010, 20:14
Posty: 660
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Michał Kostorz napisał(a):
A jak oceniacie wyrównanie tła? Robiłem to 'ręcznie' ;)

Świetnie, ja nie widzę różnicy, czyli GXT to niepotrzebny wydatek :evil:

_________________
http://www.astrofotki.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:20 
Offline
Ranga: [2]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 marca 2010, 20:11
Posty: 221
Lokalizacja: Oleszyce
Dokładnie, ale trzeba też zauważyć że te gradienty na tej fotce są dosyć subtelne... Przy bardziej rozgradientowanej fotce trzeba by porównywać.
Właśnie uplauduje filmik z tutorialem manualnego zdejmowania gradientów.
No i jest:
http://www.youtube.com/watch?v=pgeni-fnpyI

Co do wyznacznika krzywych to dla mnie głównym warunkiem jest przy wyciąganiu krzywych podwójna wartość tła czyli 2x40 = 80 staram się nie przekraczać tej wartości. Ale z drugiej strony też nie sprawdzam tego ciągle pipetą, a wiadomo przy fotkach różnej jakości ta granica będzie się bardzo zmieniać. Nie ma co szukać według mnie wartości w liczbach lecz przystawać na szum bo on w sumie jest podstawowym wyznacznikiem możliwości obróbki naszego zdjęcia.

Przykładem może być np fotka z dużym poziomem szumu przy której ciągnięcie już do RGB 50 będzie wyzwaniem zaś przy fotkach np z SBIGa z chłodzeniem możemy ciagnąć do 80-100. Nie można tej granicy jednoznacznie określić.

_________________
Pozdrawiam :)


Orion Optics UK CT8-mod, EQ6, TS-OAG, Meade DSI, QHY8L, obserwatorium


Ostatnio edytowano niedziela, 7 listopada 2010, 23:35 przez Szymon Ozimek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:33 
Offline
Ranga: [4]
Ranga: [4]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 sierpnia 2010, 20:14
Posty: 660
Lokalizacja: Tarnobrzeg
OK.
W wielu miejscach czytałem, że pierwszą oznaką degradacji materiału, czyli braku możliwości dalszego sensownego jego wyciągania krzywymi jest poszarpana prawa krawędź histogramu, co jest pewnie jednoznaczne z pojawieniem się szumu.

_________________
http://www.astrofotki.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:40 
Offline
Ranga: [4]
Ranga: [4]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 sierpnia 2010, 20:14
Posty: 660
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Szymon Ozimek napisał(a):
.
Właśnie uplauduje filmik z tutorialem manualnego zdejmowania gradientów.
No i jest:
http://www.youtube.com/watch?v=pgeni-fnpyI



Szymon, a może by te filmy na FTP załadować?

_________________
http://www.astrofotki.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:43 
Offline
Ranga: [2]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 marca 2010, 20:11
Posty: 221
Lokalizacja: Oleszyce
Nie do końca z tym zgodze bo czestym przypadkiem jest właśnie to, że histogram ładnie wygląda gładko pomimo bardzo wyraźnego szumu w tle. To, że histogram staje się poszarpany po prawej stronie to już "musztarda po obiedzie", bo ta subtelna granica pomiędzy szumem a sygnałem jest na tyle delikatna, że niestety histogramem jej nie wyłapiemy.

Co do ftp'a nie ma problemu tylko czy admin Marek zgodzi się na tyle danych i taką wymianę bo nie tylko my je oglądamy a jeden taki film to około 100MB.

_________________
Pozdrawiam :)


Orion Optics UK CT8-mod, EQ6, TS-OAG, Meade DSI, QHY8L, obserwatorium


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 23:56 
Offline
Ranga: [4]
Ranga: [4]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 sierpnia 2010, 20:14
Posty: 660
Lokalizacja: Tarnobrzeg
OK, rozumiem.

_________________
http://www.astrofotki.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 00:21 
Offline
Ranga: [8]
Ranga: [8]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 września 2009, 19:02
Posty: 2845
Szymonie , twoje tutoriale można stosować nie tylko do astro , przynajmniej teraz wiem do czego krzywe i poziomy , twoje ruchy kopiuje w GIMPie , zobaczymy jak pójdzie dalej.

_________________
Equinox 100/900 , TS90/500


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 11:45 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
Aleksander Halor napisał(a):
Szymonie , twoje tutoriale można stosować nie tylko do astro , przynajmniej teraz wiem do czego krzywe i poziomy , twoje ruchy kopiuje w GIMPie , zobaczymy jak pójdzie dalej.

Fajnie Olek, że zdecydowałeś się powalczyć. Na tym akurat etapie, Gimp może pokazać swoją słabość w postaci 8 bitów/kanał. Ale warto próbować, na pewno można się wiele nauczyć. Czekamy na wynikowe fotki.

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 16:11 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
Tak się zastanawiam...
Jak zarejestrujemy no fotce dodatkowo jakieś obszary Ha to i GXT i metoda 'ręczna' usuwania gradientów wytnie je w pień?
Trzeba by odznaczyć takie obszary z działania filtra, a jak zajmują całą fotkę?

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 16:55 
Offline
Ranga: [2]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 marca 2010, 20:11
Posty: 221
Lokalizacja: Oleszyce
Ciekawe pytanie ale w przypadku obiektu który zajmuje cały kadr praktycznie gradienty wtdy nie występują, warto zaznaczyć, że prawie nigdy na obiektach nie ma gradientów, gradienty usuwamy zawsze z tła...

_________________
Pozdrawiam :)


Orion Optics UK CT8-mod, EQ6, TS-OAG, Meade DSI, QHY8L, obserwatorium


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 17:30 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
Na tym to można poćwiczyć usuwanie gradientów:http://www.astropixel.org/images/ngc7635-rgb_2005-08-28_1024.jpg
:)

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 18:01 
Offline
Ranga: [2]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 marca 2010, 20:11
Posty: 221
Lokalizacja: Oleszyce
No ale to nie H-alpha... a o tych gadaliśmy... No a na tej fotce mgławica nie zajmuje całości obszaru. Wtedy trzeba to robić jak w moim drugim filmiku, rozmazując fotkę na osobnej warstwie i usuwając z tła nasz obiekty.

_________________
Pozdrawiam :)


Orion Optics UK CT8-mod, EQ6, TS-OAG, Meade DSI, QHY8L, obserwatorium


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 18:28 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podlinkowałem obrazek bo to ogólnie dobry materiał do ćwiczeń z gradientami.
...minie się udało! :roll:

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 18:38 
Offline
Ranga: [2]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 marca 2010, 20:11
Posty: 221
Lokalizacja: Oleszyce
No to super, ale jak to wykonywałeś jakimś tutorialem czy samemu...?

_________________
Pozdrawiam :)


Orion Optics UK CT8-mod, EQ6, TS-OAG, Meade DSI, QHY8L, obserwatorium


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 18:51 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
Korzystałem z tutoriala podlinkowanego przez Ciebie :)
http://www.astro.uni-bonn.de/~mischa/ps/gradient.html
Różnica w stosunku do Twojego filmu instruktażowego nieduża. Tu i tu trzeba utworzyć sztucznego flata.

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 22:31 
Offline
Moderator globalny
Moderator globalny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 sierpnia 2009, 15:33
Posty: 5191
Lokalizacja: Katowice-Janów
Korzystając ze wskazówek na razie z pierwszego filmiku (tutoriala) wydobyyłem coś takiego jednak z braku czasu była to szybka piłka ;)


Załączniki:
crescent.jpg
crescent.jpg [ 222.58 KiB | Przeglądane 4870 razy ]

_________________
Moje Fotki
tel.512174124 , 511960672
gg: 11790876 e-mail: grzegorzczerneckiastro@interia.pl
TS APO 102/520 f5.1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI 290 MM Mini, Canon EOS 550D.

------------------------------------------------------------
https://drive.google.com/file/d/18pMRcxQoFbOvi1dYEZwy3l8hyanneo3k/view?usp=sharing
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szkółka deep sky processingu w Photoshopie
PostNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 23:38 
Offline
Ranga: [3]
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 21:21
Posty: 422
Lokalizacja: Ruda Śląska
Grzegorz Czernecki napisał(a):
Korzystając ze wskazówek na razie z pierwszego filmiku (tutoriala) wydobyyłem coś takiego jednak z braku czasu była to szybka piłka ;)

Robiłeś 3x krzywe + poziomy czy coś jeszcze?
Wyszło zdecydowanie 'mocniej' niż u mnie..

_________________
Messier: 17/110, Caldwell: 10/109, Księżyc 45/100, Wenus, Mars, Jowisz(Io, Europa, Ganimedes, Kallisto), Saturn(Tytan,Rea,Tetyda,Dione), Uran, C/2011 L4 PANSTARRS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL